Nieuw

AI-discovery workshop

Amsterdam & online • Ontdek AI-mogelijkheden voor uw bedrijf

Nu aanmelden
0%
minder service­telefoontjes dankzij live-status in de app
0%
orderfouten gedaald door één vast datamodel
Mier
Mier App - Versterking van sociale cohesie in de buurt
MIER brengt onbekende buren samen. Op een eenvoudige, veilige en snelle manier vraag of geef jij een handje-bij. Gewoon, met iets dat je kunt en toch al doet. En nu ook voor de onbekende ander. Iedereen doet weleens iets voor een ander.
Native app
Burenhulp
AI matching

De uitdaging

Hoe koppel je buren die elkaar niet kennen op een manier die even veilig als vanzelfsprekend voelt? MIER moest vertrouwen wekken – niet alleen in de identiteit van de gebruiker, maar ook in de snelheid waarmee een “handje-bij” geregeld is. Tegelijk mocht de app de spontaniteit van offline burenhulp niet verliezen.

Het proces

Appfront helpt MIER al sinds de oprichting. Met diverse workshops hebben we de scope en roadmap in kaart gebracht voordat we zijn begonnen met de ontwikkeling. De app is ontwikkeld in Agile sprints. Op deze manier was er ruimte voor continue feedback en was het mogelijk om flexibel met de planning om te gaan en ons aan te passen aan nieuwe inzichten.

De app is ontwikkeld in React-Native zodat er direct voor zowel iOS als Android ontwikkeld kon worden. Op het moment dat de app klaar was voor een allereerste test, hebben we gebruik gemaakt van de testprogramma’s van Apple en Google om alle stakeholders vroegtijdig toegang te geven tot de app. Daarnaast hebben we in een aantal testsessies met nieuwe (onbekende) gebruikers waarin we het gedrag en de natuurlijke interacties hebben geobserveerd, waardoor we de gebruikerservaring (UX) konden optimaliseren.

Handje-bij met algoritmes

Een mobiele app voor iOS en Android waarmee MIER-members eenvoudig een account aan kunnen maken. Met behulp van iDIN verifiëren ze wie ze daadwerkelijk zijn, zodat er geen misbruik gemaakt kan worden van de MIER app. Na het aanmaken van een handje-bij (om bijvoorbeeld een bankstel te laten sjouwen) worden door ons ontwikkelde slimme algoritme verschillende potentiële handje-bij gevers gematcht. Als de match heeft plaatsgevonden stemmen de MIER-members alle details af in de chat binnen de app. Naast de gebruikers-app hebben we ook een minimaal administratie portaal ontwikkeld, waardoor de coördinatoren inzicht hebben in de gebruikers, de geplaatste handjes-bij en alle matches binnen de app.

Framework

React-Native voor iOS en Android

FastAPI

NextJS

Docker

Google Cloud

0 %
nepaccounts - Bank-ID-inlog voorkomt misbruik
Beheerportaal halveert het handwerk
voor coördinatoren
0%
minder service­telefoontjes dankzij live-status in de app
0%
orderfouten gedaald door één vast datamodel
0 0
processtappen bij het maken van een verkeersbericht
0%
minder foutmeldingen in omleidingen via automatische OV-data

Conclusie

Door een naadloze iDIN-verificatie en slimme matching-algoritmen is burenhulp net zo makkelijk geworden als een berichtje sturen naar een vriend. De community groeit dagelijks, terwijl de drempel om een onbekende te helpen vrijwel verdwenen is – precies wat MIER voor ogen had.

Laten we van start gaan
Samen zorgen wij voor slimme digitale oplossingen voor de uitdagingen van jouw organisatie. Geen gehaaste en kortstondige producten maar doordachte, kwalitatief hoogwaardige oplossingen met UX Design en technologische kennis als fundament. Zodat jouw organisatie klaar is voor morgen.
Plan een kennismaking

Andere projecten

Jouw partner bij het ontwikkelen van slimme digitale oplossingen
Appfront logo wit

Your Taxi Service in Seatttle

Your Taxi Service in Seattle and King County

Image of App Store buttonImage of Google Play button
Het eindresultaat
Handje-bij met algoritmes
Een mobiele app voor iOS en Android waarmee MIER-members eenvoudig een account aan kunnen maken. Met behulp van iDIN verifiëren ze wie ze daadwerkelijk zijn, zodat er geen misbruik gemaakt kan worden van de MIER app. Na het aanmaken van een handje-bij (om bijvoorbeeld een bankstel te laten sjouwen) worden door ons ontwikkelde slimme algoritme verschillende potentiële handje-bij gevers gematcht. Als de match heeft plaatsgevonden stemmen de MIER-members alle details af in de chat binnen de app. Naast de gebruikers-app hebben we ook een minimaal administratie portaal ontwikkeld, waardoor de coördinatoren inzicht hebben in de gebruikers, de geplaatste handjes-bij en alle matches binnen de app.
No items found.