Klanten wilden onderweg orders en retouren kunnen aanmaken, maar de introductie van een nieuw TMS gaf risico op dubbele data-invoer en foutieve planningen. De app moest het complexe logistieke model van De Haas één-op-één overnemen én direct waarde opleveren voor bloemisten die letterlijk tussen de karren staan.
Ten tijde van de ontwikkeling van de retouren-app, was De Haas bezig met een migratie naar een nieuw transport managent systeem (TMS). Omdat dit nieuwe systeem het eenvoudiger maakt om overzichtelijk alle orders en retouren te plannen, ontstond er een behoefte om de klanten van De Haas op een gestructureerde manier alle orders en retouren aan te vragen. Omdat deze klanten veel op de werkvloer bezig zijn, was het direct duidelijk dat deze applicatie mobile-first moest zijn.
De app is ontwikkeld in Agile sprints. We zijn gestart met de ontwikkeling van het administratieportaal, zodat het onderliggende datamodel direct goed is ingeregeld. Het bijkomende voordeel is dat de stakeholders direct konden beginnen met het beheren/modereren van de data. Hierna zijn we gestart met de ontwikkeling van de mobiele app. De app is in verschillende fases steeds getest door bekende en onbekende (test)gebruikers.
React-Native voor iOS en Android
ReactJS
NestJS
Docker
Google Cloud
Met een mobile-first workflow sluit de app nu rechtstreeks aan op het nieuwe TMS. Klanten boeken orders met één handeling, planners zien live-capaciteit, en de chauffeurs krijgen duidelijkere instructies. Resultaat: snellere ritten, minder fouten en aantoonbaar tevreden klanten.
Your Taxi Service in Seattle and King County