0%
minder service­telefoontjes dankzij live-status in de app
0%
orderfouten gedaald door één vast datamodel
De Haas Road Cargo
De Haas Road Cargo – Bloemen en planten onderweg
Met de De Haas Road Cargo-app maken klanten in een handomdraai orders en retouren aan voor het transport van bloemen en planten. Dankzij live updates over afhaaltijden en leveringen, is altijd inzichtelijk waar de lading is en wanneer deze op de plek van bestemming aankomt.
Native app
Live tracking
Logistiek

De uitdaging

Klanten wilden onderweg orders en retouren kunnen aanmaken, maar de introductie van een nieuw TMS gaf risico op dubbele data-invoer en foutieve planningen. De app moest het complexe logistieke model van De Haas één-op-één overnemen én direct waarde opleveren voor bloemisten die letterlijk tussen de karren staan.

Het proces

Ten tijde van de ontwikkeling van de retouren-app, was De Haas bezig met een migratie naar een nieuw transport managent systeem (TMS). Omdat dit nieuwe systeem het eenvoudiger maakt om overzichtelijk alle orders en retouren te plannen, ontstond er een behoefte om de klanten van De Haas op een gestructureerde manier alle orders en retouren aan te vragen. Omdat deze klanten veel op de werkvloer bezig zijn, was het direct duidelijk dat deze applicatie mobile-first moest zijn.

De app is ontwikkeld in Agile sprints. We zijn gestart met de ontwikkeling van het administratieportaal, zodat het onderliggende datamodel direct goed is ingeregeld. Het bijkomende voordeel is dat de stakeholders direct konden beginnen met het beheren/modereren van de data. Hierna zijn we gestart met de ontwikkeling van de mobiele app. De app is in verschillende fases steeds getest door bekende en onbekende (test)gebruikers.

Altijd zicht op orders

Met de mobiele app die we hebben ontwikkeld voor De Haas Road Cargo kunnen klanten snel orders en retouren voor karren en fusten (alle fysieke middelen waarop planten en bloemen worden vervoerd) aanmaken. Omdat De Haas een innovatief systeem gebruikt om van/naar verschillende klanten te kunnen transporteren, was het noodzakelijk dat dit model ook verwerkt werd in de app. Daarmee is bij een aangemaakte order in de app direct duidelijk waar een lading moeten worden opgehaald en waar deze afgeleverd moet worden. Gebruikers van de app hebben met live updates inzage in de verwachte levertijd/ophaaltijd van orders of retouren. Naast de mobiele app hebben we ook een administratieportaal ontwikkeld, waarmee De Haas de app-gebruikers en het onderliggende datamodel kan beheren.

Framework

React-Native voor iOS en Android

ReactJS

NestJS

Docker

Google Cloud

0 %
nepaccounts - Bank-ID-inlog voorkomt misbruik
Beheerportaal halveert het handwerk
voor coördinatoren
0%
minder service­telefoontjes dankzij live-status in de app
0%
orderfouten gedaald door één vast datamodel
0 0
processtappen bij het maken van een verkeersbericht
0%
minder foutmeldingen in omleidingen via automatische OV-data

Conclusie

Met een mobile-first workflow sluit de app nu rechtstreeks aan op het nieuwe TMS. Klanten boeken orders met één handeling, planners zien live-capaciteit, en de chauffeurs krijgen duidelijkere instructies. Resultaat: snellere ritten, minder fouten en aantoonbaar tevreden klanten.

Laten we van start gaan
Samen zorgen wij voor slimme digitale oplossingen voor de uitdagingen van jouw organisatie. Geen gehaaste en kortstondige producten maar doordachte, kwalitatief hoogwaardige oplossingen met UX Design en technologische kennis als fundament. Zodat jouw organisatie klaar is voor morgen.
Plan een kennismaking

Andere projecten

Jouw partner bij het ontwikkelen van slimme digitale oplossingen
Appfront logo wit

Your Taxi Service in Seatttle

Your Taxi Service in Seattle and King County

Image of App Store buttonImage of Google Play button
Het eindresultaat
Altijd zicht op orders
Met de mobiele app die we hebben ontwikkeld voor De Haas Road Cargo kunnen klanten snel orders en retouren voor karren en fusten (alle fysieke middelen waarop planten en bloemen worden vervoerd) aanmaken. Omdat De Haas een innovatief systeem gebruikt om van/naar verschillende klanten te kunnen transporteren, was het noodzakelijk dat dit model ook verwerkt werd in de app. Daarmee is bij een aangemaakte order in de app direct duidelijk waar een lading moeten worden opgehaald en waar deze afgeleverd moet worden. Gebruikers van de app hebben met live updates inzage in de verwachte levertijd/ophaaltijd van orders of retouren. Naast de mobiele app hebben we ook een administratieportaal ontwikkeld, waarmee De Haas de app-gebruikers en het onderliggende datamodel kan beheren.
No items found.